Spare parts, Revamping and Upgrade

Trascar is able to support customers in the supply of original spare parts and in the modernization of systems. Through a revamping or upgrade activity, the useful life of the system can be extended, also through activities such as safety and technology updating, reduction of energy consumption, …

Mitarbeiter im Lager mit KFZ-Ersatzteilen in einer Autowerkstatt // Employees in the warehouse with spare parts for cars in a garage

Periodic Maintenance service and On-Site Assistance

To maintain high performance and productivity of the systems, periodic maintenance contracts are proposed based on the technical needs of the installed systems. A team of specialized technicians is also dedicated to on-site assistance to carry out repairs, replace urgent spare parts, minimizing Customer stop. The direct relationship with the Customer, reliability and experience in the sector are the main plus of this service.

Steuerungstechniker bei der Inbetriebnahme einer Maschine

HelpDesk and Teleservice

In the event of breakdowns and downtime, the Trascar help desk is always active, providing the necessary telephone assistance to the Customer in real time. The remote assistance service is organized and managed entirely internally by Trascar staff. A PC/PLC software technical support accesses the PC/PLC installed on the Customer’s system via VPN, thus cancelling the travel times of the operators involved in the intervention and restoring operation in a very short time.

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Continuous training

Trascar, also acting as a partner on training in the field, offers an operator training service on the use of the systems, with particular attention to the safety rules to be observed and to the ordinary and/or extraordinary maintenance procedures.

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Progetto di crescita a livello internazionale per la conquista di mercati emergenti mediante la commercializzazione di innovative tecnologie automatizzate per il settore tessile, pharma e la logistica.

Descrizione Progetto
Il progetto prevedeva una strategia di internazionalizzazione e sviluppo di contatti commerciali verso Bangladesh, Russia, UK, Turchia, Germania, USA. Trascar aveva programmato, a tale scopo e prima del diffondersi della Pandemia, la presenza con uno stand alle manifestazioni fieristiche di seguito elencate: LogiMAT 2020 (STOCCARDA), INDEX 2020 (GINEVRA); ITM 2020 (ISTANBUL); KTM 2020 (KAHRAMANMARAS-TURCHIA); DTG 2020 (DHAKA - BANGLADESH).
Obiettivi
Gli eventi fieristici sono stati selezionati per garantire la presenza diretta di Trascar sui mercati individuati al fine di incrementare la visibilità dell’immagine dell’azienda e garantire una forte presenza nel territorio estero tramite distributori diretti/agenti specializzati, e lo sviluppo di rapporti commerciali con nuove realtà industriali in fasi di crescita. L'obiettivo era un incremento di fatturato export e di brand awareness.
Risultati
Per ragioni dettate dalla pandemia, è stato possibile svolgere solo la fiera INDEX nel '21 che, nonostante le restrizioni, si è dimostrata produttiva in termini di contatti e follow-up. Il lavoro effettuato dal TEM ha portato all'identificazione, tramite le azioni di marketing digitale e di un DEM, di prospects e potenziali partners commerciali. I contatti si sono e si stanno trasformando in incontri atti alla formalizzazione di contratti.
Progetto confinanziato dal Fondo europeo di sviluppo regionale



Contatti


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