In the food sector, the experience of Trascar allows the Customer to be followed throughout the entire cycle of end-of-line logistic, from the palletizing station to dispatchment to the end Customer, passing through any warehouse system.

Integrated systems for the dairy supply chain, fresh, frozen and packaged meat, cured meats, sweet and salty oven products, pizzas, sugar, balsamic vinegar and all the other products that drive the renowned Italian food industry have been addressed in the over 45 years of Trascar experience.

Immagine introduttiva

Food conveyor belts for order preparation, picking, labelling, weighing and palletizing lines for cured meats, meats and dairy products in controlled, positive and negative temperature environments, are an integral part of the experience acquired by Trascar in the food sector at the distribution centers of the same manufacturing companies or third-party distribution companies.

Our palletization systems for the food industry are important to cope with high production, all while maintaining a quiet, sanitized and tidy environment.

2

Trascar has acquired a certain experience in this sector, developing highly reliable solutions: conveyor belts for food with rollers, belts, hinged chains together with vertical and horizontal packaging machines or with continuous shelves are the main solutions for handling packages quickly, reliably and quietly.

The automation warehouses for food allow you to store the product awaiting shipment. The entrances and exits are managed automatically by food conveyor belts which pick up and deposit pallets on a single or double depth shelving. Storage is often carried out in a temperature-controlled environment to maintain the product, even reaching temperatures below zero; all solutions are always adapted according to Customer needs.

3

The management of the warehouse is fundamental in order to guarantee a quick rotation of the product inside it: for correct management, shipments must be prepared in accordance with the production dates.

524A0420

Soluzioni per settore Alimentare

iumquia ium aut fugiania que magniscitate ne esto dolor simpori tempore hendignatur mo dolorem olorerro iumquia ium aut fugiania que magniscitate ne esto dolor simpori tempore hendignatur mo dolorem olorerro.

Case Histories for Food

Awesome Image

STACCHIOTTI BAKEHOUSE

Stacchiotti Bakehouse is primary producer of bread and sweets and salted bakery products
Awesome Image

BAULI

Bauli is one of the most important group in the world for the production of sweet and salty baked products
Awesome Image

I.D.A.V.

Leader Company in the production of candies, candied and confectionery products
Awesome Image

LESAFFRE

The world's first manufacturer of nutritional yeast
Awesome Image

GUIDO GIUSO

A century of innovation in the production of semi-finished products for pastry and ice-cream shop
Awesome Image

ACETUM

High quality balsamic vinegar of Modena suitable for every need
Awesome Image

MOLINO PIVETTI

Historical Company of the food sector and leader in the processing of professional flours

Progetto di crescita a livello internazionale per la conquista di mercati emergenti mediante la commercializzazione di innovative tecnologie automatizzate per il settore tessile, pharma e la logistica.

Descrizione Progetto
Il progetto prevedeva una strategia di internazionalizzazione e sviluppo di contatti commerciali verso Bangladesh, Russia, UK, Turchia, Germania, USA. Trascar aveva programmato, a tale scopo e prima del diffondersi della Pandemia, la presenza con uno stand alle manifestazioni fieristiche di seguito elencate: LogiMAT 2020 (STOCCARDA), INDEX 2020 (GINEVRA); ITM 2020 (ISTANBUL); KTM 2020 (KAHRAMANMARAS-TURCHIA); DTG 2020 (DHAKA - BANGLADESH).
Obiettivi
Gli eventi fieristici sono stati selezionati per garantire la presenza diretta di Trascar sui mercati individuati al fine di incrementare la visibilità dell’immagine dell’azienda e garantire una forte presenza nel territorio estero tramite distributori diretti/agenti specializzati, e lo sviluppo di rapporti commerciali con nuove realtà industriali in fasi di crescita. L'obiettivo era un incremento di fatturato export e di brand awareness.
Risultati
Per ragioni dettate dalla pandemia, è stato possibile svolgere solo la fiera INDEX nel '21 che, nonostante le restrizioni, si è dimostrata produttiva in termini di contatti e follow-up. Il lavoro effettuato dal TEM ha portato all'identificazione, tramite le azioni di marketing digitale e di un DEM, di prospects e potenziali partners commerciali. I contatti si sono e si stanno trasformando in incontri atti alla formalizzazione di contratti.
Progetto confinanziato dal Fondo europeo di sviluppo regionale



Contatti


Chiama o invia una mail e inizia subito a ottimizzare i processi aziendali con le soluzioni Trascar.